Αλλάζει ο χάρτης των θεματικών συνδρομητικών καναλιών γραμμικής τηλεόρασης στην Ευρωπαϊκή ζώνη Clarke…

Νέα Ενημέρωση 10/01: "Γερμανική αγορά - Update Deluxe - Ο κυρίαρχος FTA παίχτης γραμμικής μουσικής τηλεόρασης μέσω δορυφόρου"…
Flashback στη μουσική γραμμική τηλεόραση μέσω δορυφόρου, από τη Βρετανική και τη Γαλλική αγορά...
Τέλος εποχής για τα γαλλόφωνα "M6 Music Black και M6 Music Club"… 
Η ανάπτυξη των πλατφορμών συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρωπαϊκή ζώνη Clarke (από το 1996), έφερε τη πιο γρήγορη και μεγάλη άνθιση θεματικών καναλιών, από ανταγωνιστικούς ομίλους καναλιών σε τοπικές αγορές. Παράλληλα η πρόσφατη ύφεση στις αγορές και η ανάπτυξη νέων πλατφορμών πρόσβασης θεματικού περιεχομένου με βάση το διαδίκτυο, αλλά και η μετάβαση της ελεύθερης τηλεόρασης μέσω των επίγειων ψηφιακών πλατφορμών και δορυφόρου (με τη παράλληλη ανάπτυξη νέων υπηρεσιών), δημιούργησε νέα δεδομένα ανταγωνισμού που επιφέρουν αλλαγές στο χάρτη των θεματικών συνδρομητικών καναλιών γραμμικής τηλεόρασης. Ανάμεσα τους η μουσική γραμμική τηλεόραση παρουσίασε τις περισσότερες αλλαγές με αύξηση των Switch Off μουσικών θεματικών καναλιών μέσα στη χρονιά που μας πέρασε και έπεται συνέχεια εξελίξεων στη μουσική ζώνη Clarke…
Nicolas A.


Flashback στις εξελίξεις μουσικής γραμμικής τηλεόρασης μέσω δορυφόρου…
Το ερέθισμα για το συγκεκριμένο Flashback έρχεται από τη Γαλλική αγορά μετά και τη πρόσφατη ανακοίνωση για το κλείσιμο των γαλλόφωνων μουσικών θεματικών καναλιών "M6 Music Black και M6 Music Club" (στις 04 Ιανουαρίου 2015)… Η μουσική γραμμική τηλεόραση μέσω δορυφόρου προσπαθεί να βρει τη θέση της μέσα σε ένα νέο περιβάλλον και άκρως ανταγωνιστικό, ελεύθερης `η χαμηλού κόστους συνδρομητικής πρόσβασης περιεχομένου από τη μουσική βιομηχανία, κυρίως μέσω δημοφιλών πλατφορμών διαδικτύου (You Tube + Vevo, iTunes, Spotify, κ.α.), έτσι έχουν επέλθει αλλαγές μέσα στο 2014 και απώλειες μουσικών καναλιών γραμμικής τηλεόρασης στην Ευρωπαϊκή ζώνη Clarke και έπεται συνέχεια…


Ενημέρωση 01/01: Γαλλική Αγορά: Τέλος εποχής για τα γαλλόφωνα "M6 Music Black και M6 Music Club"…
Η γαλλική αγορά μετά τη βρετανική αγορά, ήταν και συνεχίζει να είναι η πιο δυναμική αγορά στην Ευρώπη, η οποία μέσω του ανταγωνισμού τοπικών `η διεθνών ομίλων γνώρισε μια τρομακτική ανάπτυξη θεματικών μουσικών καναλιών, τα οποία άνθισαν από το 1996 και μετέπειτα με την παράλληλη ανάπτυξη των πρώτων ψηφιακών συνδρομητικών πλατφορμών μέσω δορυφόρου "Canalsat/TPS/AB Sat/Orange"…

 Ενώ και η ανάπτυξη των ψηφιακών καλωδιακών και ευρυζωνικών πλατφορμών (IPTV), αύξησε τη ζήτηση αντίστοιχου περιεχόμενου καναλιών. Έτσι ο διεθνής όμιλος "Viacom IMN", δημιούργησε τις ειδικές εκδόσεις του MTV για τη Γαλλική αγορά "MTV Pulse, MTV Idol, MTV Base France (παρέα με τη ψυχαγωγική έκδοση MTV France)", οι οποίες πλέον έχουν αναβαθμιστεί και εκπέμπουν μόνο σε ποιότητα υψηλής ευκρίνειας (HD), ξεκινώντας αρχικώς με την εν μέρει αποκλειστική διάθεση τους μέσω της δορυφορικής πλατφόρμας "CanalSat France"… Καθώς στις καλωδιακές και ευρυζωνικές πλατφόρμες της χώρας (IPTV), διανέμονται περισσότερο οι καθαρόαιμες ευρωπαϊκές εκδόσεις "VH-1 Europe και VH-1 Classic Europe", ενώ στις ίδιες πλατφόρμες διανέμονται και επιπρόσθετα οι διεθνείς εκδόσεις "MTV Dance, MTV Rocks, MTV Hits και MTV Music 24 (έκδοση Mobile TV)", όπως διαμορφώθηκαν μέσα στο 2014, ως 24ωρα κανάλια χωρίς διαφημίσεις και επιβεβλημένα με "low cost" θεματικό προγραμματισμό…

 Παράλληλα οι Γαλλικοί τοπικοί όμιλοι ανέπτυξαν τα δικά τους θεματικά μουσικά κανάλια, ανάμεσα τους το κορυφαίο Γαλλικό oldies κανάλι "Melody", το οποίο και πλέον λειτουργεί με το νέο σύνθημα "Vintage Forever"… Ο όμιλος "Lagardère Active" ανέπτυξε τις μουσικές υπηρεσίες "MCM, MCM Top", τα καλύτερα εξειδικευμένα κανάλια για τους λάτρεις της τζαζ, κλασικής μουσικής σκηνής και χοροθεάτρου "Mezzo και Mezzo Live HD", καθώς και το "RFM TV", που επανήλθε ως relaunch στο τελευταίο τρίμηνο του 2014 (μετά τη κατάργηση του καναλιού "MCM Pop")...

Παράλληλα ο όμιλος Trace Media εξαγοράστηκε μέσα στο 2014 (από τον σκανδιναβικό όμιλο MTG), ο οποίος διαθέτει στη Γαλλική αγορά τις υπηρεσίες "Trace Urban Français, Trace Tropical και Trace Sport Stars", ενώ ο NRJ Group υπερέχει στις ραδιοφωνικές υπηρεσίες με αμέτρητα διαδικτυακά κανάλια (με κορυφαίο ραδιοφωνικό κανάλι το "Nostalgie"), παράλληλα διαθέτει και το γραμμικό κανάλι "NRJ Hits"... Επίσης ο όμιλος M6 Group (RTL Group) ξεκίνησε από την αναλογική εποχή με το μεγάλο ιδιωτικό κανάλι "Μ6 (διαθέτει τη μεταμεσονύκτια ζώνη "M6 Music") και στη συνέχεια ανέπτυξε το επίγειο ψηφιακό ψυχαγωγικό κανάλι "W9" και το 100% μουσικό κανάλι "M6 Music" (και οι τρεις εκδόσεις αναβαθμίστηκαν σε HD). Kαθώς και τις θεματικές υπηρεσίες "M6 Music Black και M6 Music Club", οι οποίες έκλεισαν το κύκλο τους μέσα σε συνθήκες ύφεσης και μείωσης των διαφημιστικών εσόδων (απέναντι στο κυρίαρχο διαδίκτυο) και αποχαιρετούν τη ζώνη Clarke (από τις 4 Ιανουαρίου 2015)! Την ίδια τύχη θα ακολουθήσουν και άλλες υπηρεσίες ψυχαγωγικού περιεχομένου "TF6, Stylia, Cuisine+, Maison+ και Jimmy" (έως το καλοκαίρι του 2015), στα πλαίσια του εξορθολογισμού του κύκλου εργασιών `η δραστηριοτήτων των Γαλλικών ομίλων "M6 Group, TF1 Group και Canal+ Group"… Τέλος και στην επίγεια ψηφιακή πλατφόρμα της Γαλλίας "ΤΝΤ", δημιουργήθηκαν τάσεις για στροφή μερικών "pay TV" καναλιών στην ελεύθερη τηλεόραση "D17, D8,…κ.α."…

"Συνεχίζεται…"
Nicolas A.