Nova: Πλήρη και επιτυχημένη αλλαγή και αναβάθμιση των αποκωδικοποιητών HD σε ολόκληρη τη συνδρομητική βάση…
Edit 06/09/13: Με τελευταία ενημέρωση της η Nova ενημερώνει για τη πλήρη και επιτυχημένη αλλαγή και αναβάθμιση των αποκωδικοποιητών HD σε ολόκληρη τη συνδρομητική βάση και την έναρξη αναβάθμισης αναμεταδοτών στις 10/09, χωρίς να αναμένονται προβλήματα στη μετάβαση σε DVB-S2 και MPEG-4...
Nova - 1ο εξάμηνο του 2013: Αντικατάσταση των 2/3 αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με αποκωδικοποιητές νέας τεχνολογίας MPEG4…
Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Forthnet, στο 1ο εξάμηνο του 2013 πραγματοποιήθηκε από τη πλατφόρμα της Nova, η αντικατάσταση των 2/3 των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με αποκωδικοποιητές νέας τεχνολογίας MPEG-4 (ενώ το 1ο τρίμηνο του 2013 είχε πραγματοποιηθεί η αντικατάσταση του 1/3 των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς). Από τη ροή φαίνεται πως η αντικατάσταση θα έχει ολοκληρωθεί στο 100% (3/3), με τους "Start pack" συνδρομητές, εντός του 3ου τρίμηνου του 2013 (στο τέλος Σεπτεμβρίου), ώστε η Nova να βελτιώσει τα επίπεδα ασφαλείας της πλατφόρμας και να μειώσει τα κόστη εκπομπής σήματος (με την επερχόμενη αναβάθμιση του συστήματος της σε MPEG4). Έτσι το 4ο τρίμηνο του 2013 θα είναι το πιο κρίσιμο, μια και η Nova θα πρέπει να έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση των 4 αναμεταδοτών σε τεχνολογία DVB-S2, η οποία και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013 με το κλείσιμο του 5ου αναμεταδότη στις 13Ε (την 1η Ιανουαρίου 2014)…
Η συνδρομητική βάση τηλεόρασης Nova παρέμεινε σταθερή κατά το 1ο εξάμηνο του 2013, με 373 χιλ. νοικοκυριά (373.049), ενώ αυξήθηκε κατά 12.8%, σε σχέση με το αντίστοιχο 1ο εξάμηνο του 2012 (330 χιλ. νοικοκυριά). Επίσης στο τέλος Ιουνίου 2013, η Forthnet ξεπέρασε τις 204 χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία εξυπηρετεί με συνδυαστικές υπηρεσίες, κλείνοντας το εξάμηνο με αύξηση 46.5% (σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2012). Η σημαντική αυτή αύξηση αποδίδεται κυρίως στο λανσάρισμα των υπηρεσιών Nova 3Play, εντός του 1ου εξαμήνου και σε καινοτόμες εμπορικές προτάσεις που αλλάζουν τις παγιωμένες καταναλωτικές συνήθειες.
Πρόσφατες Εξελίξεις
Τον Ιούνιο 2013 ξεκίνησε η πρώτη
webtv πλατφόρμα συνδρομητικού περιεχομένου στην Ελλάδα,
με το όνομα ΝοvaGo, παρέχοντας πολλαπλά κανάλια σε live streaming και on demand
περιεχόμενο συμπεριλαμβανομένων κινηματογραφικών ταινιών και σειρών σε πρώτη προβολή.
με το όνομα ΝοvaGo, παρέχοντας πολλαπλά κανάλια σε live streaming και on demand
περιεχόμενο συμπεριλαμβανομένων κινηματογραφικών ταινιών και σειρών σε πρώτη προβολή.
Η πρόσφατη επέκταση της συνεργασίας με τη Super League μέχρι το 2017, εξασφάλισε για τους συνδρομητές της
εταιρείας, τη δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση για τους Έλληνες φίλαθλους.
Σε συνδυασμό με την έναρξη της συνεργασίας με την Basket League, την ανανέωση της
συμφωνίας με την Volley League αλλά και τις κορυφαίες ευρωπαϊκές διοργανώσεις ενισχύεται
το αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
Σε συνδυασμό με την έναρξη της συνεργασίας με την Basket League, την ανανέωση της
συμφωνίας με την Volley League αλλά και τις κορυφαίες ευρωπαϊκές διοργανώσεις ενισχύεται
το αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
Παράλληλα, η Εταιρία συνεχίζει την αποκλειστική προσφορά σε κινηματογραφικές ταινίες και
σειρές 1ης προβολής, ανανεώνοντας τις συμφωνίες της με τα μεγάλα Studios του Hollywood (Paramount, MGM), καθώς και με τα σημαντικότερα διεθνή κανάλια. Νέα κανάλια προστέθηκαν
στο μπουκέτο της NOVA, όπως το Νοva Life , CCTV News και το ΝΗΚ World…
σειρές 1ης προβολής, ανανεώνοντας τις συμφωνίες της με τα μεγάλα Studios του Hollywood (Paramount, MGM), καθώς και με τα σημαντικότερα διεθνή κανάλια. Νέα κανάλια προστέθηκαν
στο μπουκέτο της NOVA, όπως το Νοva Life , CCTV News και το ΝΗΚ World…
Σε συνέχεια των πρώτων αθλητικών και κινηματογραφικών μεταδόσεων
σε 3D στην Ελλάδα, η
Νοva συνέχισε να εμπλουτίζει το πρόγραμμα προσθέτοντας στο 2ο τρίμηνο του 2013 και
περιεχόμενο ντοκυμαντέρ σε 3D.
Νοva συνέχισε να εμπλουτίζει το πρόγραμμα προσθέτοντας στο 2ο τρίμηνο του 2013 και
περιεχόμενο ντοκυμαντέρ σε 3D.
Εντός του 1ου εξαμήνου, η Nova, λάνσαρε την υπηρεσία Nova 3Play προσφέροντας αξιόπιστη
επικοινωνία και ποιοτική ψυχαγωγία σε προσιτή τιμή. Η απήχηση της νέας
υπηρεσίας επιβεβαιώνει
την στρατηγική της εταιρείας για διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και ανοίγει μία νέα αγορά
με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
την στρατηγική της εταιρείας για διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και ανοίγει μία νέα αγορά
με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Τέλος από τις αρχές του 2013 ολοκληρώθηκε το ψηφιακό μεταβατικό
πλάνο, με αποτέλεσμα η
Nova Επίγεια να έχει παρουσία σε 20 ψηφιακά κέντρα εκπομπής ακολουθώντας τη σχετική ΚΥΑ
και διαθέτοντας τα συνδρομητικά κανάλια Novasports1 και Novacinema1 στο 79% του πληθυσμού
της Ελλάδος.
Nova Επίγεια να έχει παρουσία σε 20 ψηφιακά κέντρα εκπομπής ακολουθώντας τη σχετική ΚΥΑ
και διαθέτοντας τα συνδρομητικά κανάλια Novasports1 και Novacinema1 στο 79% του πληθυσμού
της Ελλάδος.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2ο
ΕΞΑΜΗΝΟ
Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες οι βασικές προτεραιότητες
και στρατηγικές κατευθύνσεις
για το τρέχον έτος, όπως παρουσιάστηκαν στην Ετήσια Έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου για
το έτος 2012,παραμένουν ως έχουν υποστηρίζοντας τη σταθερή πορεία του Ομίλου.
για το τρέχον έτος, όπως παρουσιάστηκαν στην Ετήσια Έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου για
το έτος 2012,παραμένουν ως έχουν υποστηρίζοντας τη σταθερή πορεία του Ομίλου.
Το 2ο εξάμηνο του 2013
ο Όμιλος θα συνεχίσει την ανάπτυξη της συνδρομητικής του βάσης,
μέσω «στόχευσης» πελατών μεγαλύτερης αξίας, ακολουθώντας στρατηγική με έμφαση στην
αξία των υπηρεσιών παρά στη μειωμένη ή επιθετική τιμή.
μέσω «στόχευσης» πελατών μεγαλύτερης αξίας, ακολουθώντας στρατηγική με έμφαση στην
αξία των υπηρεσιών παρά στη μειωμένη ή επιθετική τιμή.
Ειδικότερα:
Όσον αφορά τις Υπηρεσίες προς Οικιακούς Πελάτες, ο ‘Όμιλος για το
2ο εξάμηνο του 2013 θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στην διακράτηση του υφιστάμενου
πελατολογίου του μέσω ενεργειών που θα στοχεύσουν στις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε πελάτη.
Παράλληλα, θα συνεχιστεί η ανάπτυξη
της συνδρομητικής βάσης διαθέτοντας ποιοτικές
υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας για επικοινωνία και
ψυχαγωγία στο σπίτι. Πιο συγκεκριμένα:
υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας για επικοινωνία και
ψυχαγωγία στο σπίτι. Πιο συγκεκριμένα:
• θα συνεχιστεί με την ίδια ένταση η παροχή υπηρεσιών 3Play
• με την ολοκλήρωση της αντικατάστασης του παλαιότερου εξοπλισμού STB θα επιτρέψει σε ολόκληρη την πελατειακή βάση να
αποκτήσει πρόσβαση σε HD και 3D
περιεχόμενο
Τα Καταστήματα Forthnet
θα αποτελέσουν το βασικό δίκτυο διανομής μέσω του οποίου θα
διατεθούν οι υπηρεσίες προς τους Οικιακούς Πελάτες. Όσο αφορά τις Υπηρεσίες προς Εταιρικούς Πελάτες + Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις για το 2ο εξάμηνο του 2013 ο Όμιλος θα επιδιώξει
κυρίως την περαιτέρω εκμετάλλευση των ιδιόκτητων υποδομών, μεταφέροντας συστηματικά πελατολόγιο από κυκλώματα τρίτων παρόχων στο ιδιόκτητο δίκτυο, με στόχο τη περαιτέρω
βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην προσέγγιση της αγοράς Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων καθώς και Wholesale. Παράλληλα, θα εντατικοποιηθούν οι
προσπάθειες προώθησης συνδυαστικών υπηρεσιών εστιασμένων στις ιδιαίτερες ανάγκες της επιχείρησης. Κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου 2013 θα συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες
μείωσης του λειτουργικού κόστους με έμφαση στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και τη
μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας των υφιστάμενων υποδομών και εν γένει περιουσιακών
στοιχείων του Ομίλου.
διατεθούν οι υπηρεσίες προς τους Οικιακούς Πελάτες. Όσο αφορά τις Υπηρεσίες προς Εταιρικούς Πελάτες + Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις για το 2ο εξάμηνο του 2013 ο Όμιλος θα επιδιώξει
κυρίως την περαιτέρω εκμετάλλευση των ιδιόκτητων υποδομών, μεταφέροντας συστηματικά πελατολόγιο από κυκλώματα τρίτων παρόχων στο ιδιόκτητο δίκτυο, με στόχο τη περαιτέρω
βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην προσέγγιση της αγοράς Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων καθώς και Wholesale. Παράλληλα, θα εντατικοποιηθούν οι
προσπάθειες προώθησης συνδυαστικών υπηρεσιών εστιασμένων στις ιδιαίτερες ανάγκες της επιχείρησης. Κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου 2013 θα συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες
μείωσης του λειτουργικού κόστους με έμφαση στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και τη
μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας των υφιστάμενων υποδομών και εν γένει περιουσιακών
στοιχείων του Ομίλου.
Δελτίο Τύπου
Αποτελέσματα 1ου Εξαμήνου 2013
Σημαντικά Σημεία
● Σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης συνδυαστικών
υπηρεσιών κατά 46,5% σε σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.
● Το μερίδιο αγοράς νέων συνδρομητών LLU το 1οεξάμηνο
του 2013 ανήλθε στο 36,8%.
● Μείωση εσόδων και EBITDA σε σχέση με το 1οεξάμηνο
του 2012, λόγω της πτώσης του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή που οφείλεται στο
δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον.
● Δυναμική απήχηση των υπηρεσιών Nova 3Play που εδραιώνει
την πρωτοπορία και την ηγετική θέση της Forthnet στη νέα αγορά του 3Play.
H1 2013
|
H1 2012
|
Δ
|
|
Συνολικές Συνδρομές
|
970.757
|
848.596
|
14,4%
|
Μοναδικά Νοικοκυριά
|
766.207
|
709.003
|
8,1%
|
Νοικοκυριά με συνδυαστικές
υπηρεσίες
|
204.550
|
139.593
|
46,5%
|
Συνδρομητές Broadband
|
597.708
|
517.951
|
15,4%
|
Συνδρομητές
PayTV στην Ελλάδα
|
373.049
|
330.645
|
12,8%
|
Συνολικά
έσοδα (ομαλοποιημένα)
|
193.122
|
206.725
|
-6,6%
|
Προσαρμοσμένο EBITDA (,000€)
|
34.175
|
43.578
|
-21,6%
|
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Forthnet, κ. Πάνο
Παπαδόπουλο:
“Σε ένα δυσμενές
μακροοικονομικό περιβάλλον που μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών
και κατά συνέπεια οδηγεί σε συμπίεση των εσόδων των επιχειρήσεων, στρατηγική
της εταιρείας είναι η διαφοροποίησή μέσω του ανοίγματος νέων αγορών. Το
επιτυχημένο λανσάρισμα της νέας υπηρεσίαςNova 3Play σε συνδυασμό με το
στρατηγικό πλεονέκτημα του αποκλειστικού τηλεοπτικού περιεχομένου της Nova,
δημιουργεί και στην χώρα μαςμια νέα αγορά η οποία δίνει νέες προοπτικές και νέα
περιθώρια ανάπτυξης στην εταιρεία. Η δυναμική της νέας αυτής αγοράς αποτυπώνεται
στη σημαντική αύξηση της συνδρομητικής βάσης στο 1οεξάμηνο του 2013”.
Λειτουργικά Αποτελέσματα
ΣυνδυαστικέςΥπηρεσίες
Στο τέλος
Ιουνίου 2013 η Forthnet ξεπέρασε τις 204 χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά τα οποία
εξυπηρετεί με συνδυαστικές υπηρεσίες, κλείνοντας το εξάμηνο με αύξηση 46,5% σε
σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012. Η σημαντική αυτή αύξηση αποδίδεται
κυρίως στο λανσάρισματων υπηρεσιών Nova 3Play στο τέλος του 1ουεξαμήνου
και σεκαινοτόμες εμπορικές προτάσεις που αλλάζουν παγιωμένες καταναλωτικές
συνήθειες.
Η1 2013
|
Η1 2012
|
Δ
|
|
Νοικοκυριά με συνδυαστικές
υπηρεσίες
|
204.550
|
139.593
|
46,5%
|
Ποσοστό νοικοκυριών με
Συνδυαστικές Υπηρεσίες
|
26,7%
|
19,7%
|
+7,0πμ
|
Νέα νοικοκυριά με Συνδυαστικές
Υπηρεσίες
|
19.070
|
-339
|
-
|
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Κατά το 1οεξάμηνο
του 2013, η συνδρομητική βάση στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αυξήθηκε κατά
15,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ξεπερνώντας τους 597 χιλ.
συνδρομητές. Στο 1οεξάμηνο του 2013, το μερίδιο στους νέους
συνδρομητές LLU ανήλθε στο 36,8%, επιβεβαιώνοντας την απήχηση των εμπορικών
πρωτοβουλιών σε επίπεδο συνδυαστικών υπηρεσιών.
Η1 2013
|
Η1 2012
|
Δ
|
|
ΣυνδρομητέςBroadband
|
597.708
|
517.951
|
15,4%
|
Νέοι Συνδρομητές στο Εξάμηνο
|
24.459
|
-10.338
|
-
|
Ενεργοί
Συνδρομητές LLU
|
549.232
|
496.600
|
10,6%
|
Ποσοστό LLU
|
92%
|
96%
|
-4,0πμ
|
Νέοι
Συνδρομητές LLU
|
7.856
|
-7.950
|
-
|
Μερίδιο
Αγοράς σε Νέους Συνδρομητές
|
36,8%
|
-21,1%
|
-
|
Συνολικό Μερίδιο Αγοράς LLU
|
29,7%
|
28,4%
|
+1,3πμ
|
Υπηρεσίες Συνδρομητικής
Τηλεόρασης
Κατά το 1οεξάμηνο του
2013 η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 12,8% σε σχέση με αυτή του 1ουεξάμηνου
του 2012, ξεπερνώντας τις 373 χιλ. νοικοκυριά, και παρά την μακροοικονομική
αβεβαιότητα, η αποδοχή των συνδυαστικών υπηρεσιών της Forthnet συνεχίστηκε στο
1οεξάμηνο του 2013. Το λανσάρισμα της υπηρεσίαςNova 3Play προβλέπεται
να είναι ο βασικός άξονας ανάπτυξης στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης.
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα
|
Η1 2013
|
Η1 2012
|
Δ
|
Ψηφιακή πλατφόρμα
|
373.049
|
330.645
|
12,8%
|
Οικονομικά Αποτελέσματα
Τα
ενοποιημένα έσοδα της Forthnet για το 1οεξάμηνο του 2013 διαμορφώθηκαν σε € 191,1 εκ., μειωμένα έναντι του 1ουεξαμήνου
του 2012, κυρίως λόγω της συμπίεσης τιμών που υφίσταται η λιανική αγορά. Η
μείωση του τζίρου προσαρμοσμένη όσον αφορά τον λογιστικό χειρισμό των εσόδων,
στα οποία η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, είναι στο επίπεδο του
6,6%.
Ανάλυση Εσόδων (σε € ‘000)
|
H1 2013
|
H1 2012
|
Δ
|
Λιανική – telco
|
81.957
|
87.802
|
-6,7%
|
Λιανική – payTV
|
66.768
|
74.074
|
-9,9%
|
Εταιρικοί πελάτες – telco
|
19.839
|
24.023
|
-17,4%
|
21.819
|
24.023
|
-9,2%
|
|
Εταιρικοί πελάτες – payTV
|
8.263
|
6.990
|
18,2%
|
Διαφήμιση
|
5.576
|
4.944
|
12,8%
|
Λοιπά έσοδα
|
8.738
|
8.892
|
-1,7%
|
Συνολικά έσοδα
|
191.142
|
206.725
|
-7,5%
|
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)1
|
193.122
|
206.725
|
-6,6%
|
Παρά το γεγονός ότι οι
καθαρές νέες συνδέσεις, το 1οεξάμηνο του 2013 έφτασαν τις 24 χιλ.,
αυξημένες κατά πολύ σε σχέση με τις -10 χιλ. του αντίστοιχου 1ουεξαμήνου
του 2012, η επίπτωση των αυξημένων νέων συνδρομητών δεν αποτυπώνεται πλήρως στα
έσοδα του 1ου εξαμήνου του 2013.
(σε € ‘000)
|
H1 2013
|
H1 2012
|
Δ
|
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών
εσόδων)
|
191.142
|
206.725
|
-7,5%
|
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)1
|
193.122
|
206.725
|
-6,6%
|
Δημοσιευμένο EBITDA
|
27.305
|
30.075
|
-9,2%
|
Προσαρμοσμένο EBITDA[2]
|
34.175
|
43.578
|
-21,6%
|
Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA
|
17,9%
|
21,1%
|
-3,2πμ
|
Το προσαρμοσμένο EBITDA
του 1οεξαμήνου του 2013 ανήλθε στα €34,2 εκ. αντί €43,6 εκ. του1ου
εξαμήνουτου 2012, κυρίως λόγω της πτώσης εσόδων. Η αυξημένη απόκτηση νέων
συνδρομητών, η πτώση του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή, καθώς και το κόστος αντικατάστασης
των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς με νέους, οδήγησαν σε πτώση του EBITDA σε
σχέση με το 1οεξάμηνο του 2012.
Ο συνολικός τραπεζικός
δανεισμός το 1οεξάμηνο του 2013 μειώθηκε κατά €10 εκ. σε σχέση με το
1οεξάμηνο του 2012.
Πρόσφατες Εξελίξεις
·
Στο τέλος του 1ουεξαμήνου,
η Nova, λάνσαρε την υπηρεσία Nova 3Play προσφέροντας αξιόπιστη επικοινωνία και
ποιοτική ψυχαγωγία σε προσιτή τιμή. Η απήχηση της νέας υπηρεσίας επιβεβαιώνει
τη στρατηγική της εταιρείας για διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και ανοίγει
μία νέα αγορά με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
·
Η πρόσφατη επέκταση
της συνεργασίας με τη SuperLeague μέχρι το 2017, εξασφάλισε για τους
συνδρομητές της εταιρείας, τη δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση για τους
Έλληνες φίλαθλους. Σε συνδυασμό με την έναρξη της συνεργασίας με την
BasketLeague, την ανανέωση της συμφωνίας με την VolleyLeague αλλά και τις
κορυφαίες ευρωπαϊκές διοργανώσεις ενισχύεται το αποκλειστικό αθλητικό
περιεχόμενο της Nova.
·
Το 1οεξάμηνο
του 2013 πραγματοποιήθηκε αντικατάσταση των 2/3 των αποκωδικοποιητών παλαιάς
γενιάς με αποκωδικοποιητές νέας τεχνολογίας MPEG4. Με την ολοκλήρωση της
αντικατάστασης όλων των αποκωδικοποιητών παλαιάς γενιάς, όλοι οι συνδρομητές
μας θα έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν τις προηγμένες υπηρεσίες της Nova,
ενώ αντίστοιχα η εταιρεία θα είναι σε θέση να μειώσει τα κόστη εκπομπής σήματος
και να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τα επίπεδα της ασφάλειας της μετάδοσης
τηλεοπτικού περιεχομένου.