Δημόσια διαβούλευση για το φάσμα...

Δημόσια διαβούλευση για το φάσμα...
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων: Δημόσια Διαβούλευσης της προκήρυξης ανοικτού διαγωνισμού, για την Επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την εκτέλεση του Έργου «Παροχή τεχνικο-οικονομικών συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών υποστήριξης για την οικονομική αποτίμηση και στρατηγική αξιοποίηση του Φάσματος στην Ελλάδα». Η συνημμένη προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού για την Επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την εκτέλεση του Έργου, τίθεται σε δημόσια διαβούλευση έως και τη Δευτέρα 10 Μαϊου 2010. Η αποστολή των σχολίων μπορεί να γίνεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: spectrum-strategy@yme.gov.gr



Π Α Ρ Α Ρ Τ Η Μ Α Δ΄
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

1) Συνοπτική περιγραφή του αντικειμένου του έργου:
Αντικείμενο του έργου είναι η παροχή τεχνικο-οικονομικών συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών υποστήριξης για την: «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»

Ειδικότερα, αντικείμενο του έργου είναι η παροχή τεχνικο-οικονομικών συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών υποστήριξης για :
Την αποτίμηση της οικονομικής αξίας, στην Ελλάδα, του φάσματος:
i. Στη ζώνη συχνοτήτων του ψηφιακού μερίσματος (790-862MHz).
ii. Στη ζώνη των υπερυψηλών συχνοτήτων (UHF bands IV and V: 470-790 MHz)
iii. Στη ζώνη πολύ υψηλών συχνοτήτων (VHF Band III: 174-230 MHz) και στη ζώνη L (1452 – 1492 MHz) καθώς και στη ζώνη συχνοτήτων FM.
iv. Στη ζώνη συχνοτήτων 2500-2690 MHz.

• Τον σχεδιασμό και ανάλυση της βέλτιστης στρατηγικής ως προς τη διάθεση του ψηφιακού μερίσματος, του φάσματος στη ζώνη υπερυψηλών συχνοτήτων και στη ζώνη συχνοτήτων 2500-2690 MHz, με στόχους: 1.την ανάπτυξη των εν λόγω αγορών υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, 2. την αύξηση της κοινωνικής ευημερίας (χρήση φάσματος για υλοποίηση κοινωνικών και οικολογικών πολιτικών), 3.τη μέγιστη γεωγραφική κάλυψη της χώρας από τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, 4 τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, 5 τη διασφάλιση της εθνικής ασφάλειας και 6. τη διασφάλιση υλοποίησης ενός συστήματος ανοικτών τεχνολογιών και ανοικτών υπηρεσιών (ουδετερότητα στις τεχνολογίες και στις υπηρεσίες)

2) Αναλυτική περιγραφή του έργου
Ο ανάδοχος, συνολικά ή σε επί μέρους σε Παραδοτέα, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο από το ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ., καλείται:
• Να καταγράψει τη διεθνή εμπειρία με έμφαση στα θέματα της αποτίμησης του φάσματος, της νομοθεσίας, του είδους των παρεχόμενων υπηρεσιών, του τρόπου της μετάβασης από την αναλογική στη ψηφιακή εκπομπή, του τρόπου απόδοσης του φάσματος.
• Να αναδείξει τις επιπτώσεις από τη διάθεση του φάσματος μέσω συγκεκριμένων ποιοτικών και ποσοτικών αποτελεσμάτων (π.χ αύξηση Α.Ε.Π, αύξηση επιπέδων απασχόλησης, κλπ).
• Να εξετάσει επιτυχή σενάρια που έχουν ακολουθηθεί σε άλλες χώρες ή/και να προτείνει άλλα σενάρια διάθεσης του φάσματος .
• Να παρουσιάσει τεκμηριωμένα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όλων των σεναρίων και τους βαθμούς ελευθερίας βασιζόμενος σε ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, ώστε να καθίσταται ευκολότερη η διαδικασία επιλογής του βέλτιστου σεναρίου από τη Πολιτεία. Τα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια πρέπει να αντιστοιχούν στους 6 στόχους οι οποίοι αναφέρονται στη συνοπτική περιγραφή. Ζητείται από τον υποψήφιο ανάδοχο να αντιστοιχίσει με λεπτομερή επεξήγηση τα κριτήρια που χρησιμοποιεί στους έξι στόχους. Στα προτεινόμενα σενάρια θα πρέπει να υπάρχει ανάλυση για υλοποίηση της αδειοδότησης σε Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο.
• Να προτείνει τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες ή αλλαγές στο υπάρχον νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, που θα πρέπει να γίνουν από πλευράς της Πολιτείας για την υλοποίηση του επιλεγμένου σεναρίου.
• Να προτείνει σενάρια μετάβασης από την αναλογική στη ψηφιακή ευρυεκπομπή.

Ο ανάδοχος θα πρέπει να λάβει υπόψη αφενός τις υποχρεώσεις της χώρας έναντι των διεθνών οργανισμών και αφετέρου τις τάσεις των φορέων της ελληνικής αγοράς.

Διευκρινίζεται ότι για τους οικονομικούς υπολογισμούς ο ανάδοχος αναμένεται να αντλήσει στοιχεία από τους παρόχους της εθνικής αγοράς με δική του ευθύνη και με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ). Σε περίπτωση έλλειψης αξιόπιστων δεδομένων, ο ανάδοχος οφείλει να χρησιμοποιήσει στοιχεία από αντίστοιχες περιπτώσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση (benchmarking) και να αναπτύξει παραδοχές και υποθέσεις βασιζόμενος σε αντικειμενικά κριτήρια. Η επεξεργασία των στοιχείων από τον ανάδοχο υπόκειται στις αρχές της εμπιστευτικότητας και του επιχειρηματικού απορρήτου.

Με την ολοκλήρωση κάθε φάσης του έργου, ο ανάδοχος θα κληθεί να παρουσιάσει λεπτομερώς τις τελικές του προτάσεις. Οι προτάσεις αυτές, μετά τον σχολιασμό τους από το ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ., θα αποτελέσουν μέρος του αντίστοιχου παραδοτέου το οποίο θα οδηγηθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Το αντικείμενο του έργου παρουσιάζεται αναλυτικά στις ακόλουθες παραγράφους.

2.1. ΦΑΣΗ Α.1: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ (ΨΜ)
Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:

• Αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και καταγραφή του νομικού και κανονιστικού πλαισίου που αφορά το ΨΜ στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις και συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διεθνών οργανισμών (π.χ. ITU).
• Επισκόπηση των ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων. Αξιολόγηση της κατάστασης σε χώρες της CEPT και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για την αποτίμηση της αξίας του ΨΜ ανάλογα με τη χρήση.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για τον καθορισμό των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών συνεπειών από πιθανές χρήσεις του ΨΜ. Ειδικότερα, αναμένεται:
o Ανάλυση των ωφελειών, κόστους, πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων κάθε πιθανής χρήσης, λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνολογικές εξελίξεις.
o Καταγραφή δυνητικών περιορισμών, καθώς και προτάσεις πιθανών νομοθετικών ή άλλων αλλαγών με προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα.
o Ανάλυση κόστους και ωφελειών δημιουργίας και ανάπτυξης δευτερογενούς αγοράς εμπορίας δικαιωμάτων ιδιοκτησίας, με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίηση του ψηφιακού μερίσματος και την προώθηση της καινοτομίας και των νέων υπηρεσιών μέσω της ενίσχυσης του ανταγωνισμού.
o Ανάλυση θεμάτων «υποκαταστασιμότητας», συνδυαστικής εκχώρησης, κ.ά., σε σχέση με «γειτονικές» ζώνες συχνοτήτων στις οποίες, κατ’ αρχήν, θα μπορούσαν να προσφερθούν αντίστοιχες υπηρεσίες.
o Προσδιορισμός της βέλτιστης χρονικής στιγμής για τη διάθεση toυ ψηφιακού μερίσματος λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα κατάσταση της ζώνης, τα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν από τη διάθεση δικαιωμάτων στη ζώνη αυτή, το κόστος αλλά και το όφελος που μπορεί να προκύψει από μια πιθανή καθυστέρηση στη διάθεση της ζώνης, την ωριμότητα της αγοράς, και άλλους οικονομικούς, ρυθμιστικούς και τεχνολογικούς παράγοντες.
o Ανάλυση θεμάτων συντονισμού συχνοτήτων με γειτονικές χώρες

Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να:
• Υποβάλει συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης.
• Παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης που θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. Ειδικότερα, αναμένεται:
o Σύνταξη κειμένων δημόσιας διαβούλευσης με βάση το παραδοτέο.
o Συλλογή και επεξεργασία των σχολίων που θα υποβληθούν επί των κειμένων προς διαβούλευση.
o Αξιολόγηση προτάσεων που προέκυψαν από τη διαδικασία διαβούλευσης και σύνταξη τελικών αποτελεσμάτων.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει το Παραδοτέο Α1: «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ (790-862 MHz)».

2.2. ΦΑΣΗ Α.2: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ
Με βάση τις επιλεγμένες χρήσεις του ΨΜ, ο ανάδοχος καλείται να σχεδιάσει και αναλύσει τον βέλτιστο τύπο δημοπρασίας, με σκοπό τη διάθεση του ΨΜ, έχοντας ως στόχους τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και επιπλέον:
• Αποτελεσματικότητα: οι συχνότητες του ΨΜ θα πρέπει να κατακυρωθούν στους αγοραστές που θα ικανοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό τα κριτήρια που θα καθοριστούν, με βάση τους προαναφερθέντες στόχους (παράγρ.1).
• Διαφάνεια: ο διαγωνισμός θα πρέπει να είναι σχεδιασμένος με τρόπο ώστε να αποτρέπονται φαινόμενα δωροδοκίας ή συνεργασιακής συμπεριφοράς από την πλευρά των διαγωνιζομένων.
• Υγιής μακροχρόνιος ανταγωνισμός: να διασφαλίζεται η ύπαρξη αποτελεσματικού ανταγωνισμού και μετά το πέρας της δημοπρασίας.

Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:
• Ανάλυση ωφελειών, κόστους, πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων διαφορετικών τύπων δημοπρασιών.
• Υποβοήθηση επί των πρακτικών θεμάτων διεξαγωγής της δημοπρασίας (π.χ. τεύχος προκήρυξης, λογισμικό, τοποθεσία διαγωνισμού, χρονική διάρκεια κτλ).
• Ανάλυση και προτάσεις ως προς την άριστη τιμή επιφύλαξης στην περίπτωση που η δημοπρασία προϋποθέτει την επιβολή ελάχιστου πλειστηριάσματος.

Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να
• Υποβάλει συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης με βάση τις συνθήκες αγοράς στην Ελλάδα και του δυνητικού αριθμού ανταγωνιστών.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει το Παραδοτέο Α2: «ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ (790-862 MHz)».

2.3. ΦΑΣΗ Β.1α: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ (UHF 470-790 MHz)
Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:
• Αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και καταγραφή του νομικού και κανονιστικού πλαισίου που αφορά στην εν λόγω ζώνη συχνοτήτων στην Ελλάδα λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις και συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διεθνών οργανισμών (π.χ. ITU).
• Επισκόπηση των ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων. Αξιολόγηση της κατάστασης σε χώρες της CEPT και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για την αποτίμηση της αξίας του φάσματος υπερυψηλών συχνοτήτων ανάλογα με τη χρήση.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για τον καθορισμό των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών συνεπειών από τις χρήσεις των υπερυψηλών συχνοτήτων. Ειδικότερα, αναμένεται:
o Ανάλυση των ωφελειών, κόστους, πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων κάθε πιθανής χρήσης, λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνολογικές εξελίξεις.
o Καταγραφή δυνητικών περιορισμών καθώς και προτάσεις πιθανών νομοθετικών ή άλλων αλλαγών με προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα.
o Ανάλυση και αποτίμηση του δυνητικού διαχωρισμού μεταξύ παρόχων περιεχομένου και παρόχων δικτύου στον ανταγωνισμό και την ανάπτυξη της αγοράς.
o Ανάλυση κόστους και ωφελειών δημιουργίας και ανάπτυξης δευτερογενούς αγοράς εμπορίας δικαιωμάτων ιδιοκτησίας, με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίηση του φάσματος υπερυψηλών συχνοτήτων και την προώθηση της καινοτομίας και των νέων υπηρεσιών μέσω της ενίσχυσης του ανταγωνισμού. Ανάλυση νέων υπηρεσιών και προϊόντων για την αποδοτικότερη χρήση του φάσματος (π.χ. ευρυεκπομπή υψηλής ευκρίνειας, εφαρμογές ευρυζωνικότητας κτλ).
o Ανάλυση ζητημάτων που άπτονται στη δημιουργία και εκμετάλλευση κεραιοσυστημάτων ευρυεκπομπής (πάρκα κεραιών).
o Ανάλυση θεμάτων υποχρέωσης πρόσβασης (λιανικής και χονδρικής).
o Ανάλυση θεμάτων συντονισμού συχνοτήτων με γειτονικές χώρες

Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να:
• Υποβάλει συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης.
Παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης που θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. Ειδικότερα, αναμένεται:
o Σύνταξη κειμένων δημόσιας διαβούλευσης με βάση το παραδοτέο.
o Συλλογή και επεξεργασία των σχολίων που θα υποβληθούν επί των κειμένων προς διαβούλευση.
o Αξιολόγηση προτάσεων που προέκυψαν από τη διαδικασία διαβούλευσης και σύνταξη τελικών αποτελεσμάτων.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει το Παραδοτέο Β1α: «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ (UHF bands IV and V:470-790 MHz)».

2.4. ΦΑΣΗ Β.1β: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ (VHF Band III: 174-230 MHz) ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΖΩΝΗ L (1452 – 1492 MHz)

Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:
• Αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και καταγραφή του νομικού και κανονιστικού πλαισίου που αφορά στις εν λόγω ζώνες συχνοτήτων στην Ελλάδα λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις και συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διεθνών οργανισμών (π.χ. ITU).
• Επισκόπηση των ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων. Αξιολόγηση της κατάστασης σε χώρες της CEPT και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για την αποτίμηση της αξίας του φάσματος πολύ υψηλών συχνοτήτων και συχνοτήτων στη ζώνη L ανάλογα με τη χρήση.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για τον καθορισμό των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών συνεπειών από τις χρήσεις των εν λόγω συχνοτήτων:
o Ανάλυση των ωφελειών, κόστους, πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων κάθε πιθανής χρήσης, λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνολογικές εξελίξεις.
o Καταγραφή δυνητικών περιορισμών καθώς και προτάσεις πιθανών νομοθετικών ή άλλων αλλαγών με προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα.
o Ανάλυση και αποτίμηση του δυνητικού διαχωρισμού μεταξύ παρόχων περιεχομένου και παρόχων δικτύου στον ανταγωνισμό και την ανάπτυξη της αγοράς.
o Ανάλυση κόστους και ωφελειών δημιουργίας και ανάπτυξης δευτερογενούς αγοράς εμπορίας δικαιωμάτων ιδιοκτησίας με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίηση του φάσματος πολύ υψηλών συχνοτήτων και την προώθηση της καινοτομίας και των νέων υπηρεσιών μέσω της ενίσχυσης του ανταγωνισμού. Ανάλυση νέων υπηρεσιών και προϊόντων για την αποδοτικότερη χρήση του φάσματος (π.χ. πολυμεσικές εφαρμογές, εφαρμογές ευρυζωνικότητας κτλ).
o Ανάλυση ζητημάτων που άπτονται στη δημιουργία και εκμετάλλευση κεραιοσυστημάτων ευρυεκπομπής (πάρκα κεραιών).
o Ανάλυση θεμάτων συντονισμού συχνοτήτων με γειτονικές χώρες

Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να:
• Υποβάλει συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης.
• Παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης που θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. Ειδικότερα, από τον ανάδοχο αναμένεται:
o Η σύνταξη κειμένων δημόσιας διαβούλευσης με βάση το παραδοτέο.
o Η συλλογή και επεξεργασία των σχολίων που θα υποβληθούν επί των κειμένων προς διαβούλευση.
o Η αξιολόγηση προτάσεων που προέκυψαν από τη διαδικασία διαβούλευσης και σύνταξη τελικών αποτελεσμάτων.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει το Παραδοτέο Β1β: «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ (VHF Band III: 174-230 MHz) ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΖΩΝΗ L (1452 – 1492 MHz)».

2.5. ΦΑΣΗ Β.1γ: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ FM ΜΕΣΩ ΕΠΙΓΕΙΩΝ ΠΟΜΠΩΝ (ΣΗΜΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ)

Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:
• Επισκόπηση της δομής των αγορών (τρόπος χορήγησης και μεταβίβασης αδειών, έλεγχος ανταγωνισμού, τεχνολογικές εξελίξεις) στο αναλογικό και ψηφιακό ραδιόφωνο σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για την αποτίμηση της αξίας των αδειών λειτουργίας.
• Ανάλυση και προτάσεις ως προς τον άριστο τρόπο κατανομής των αδειών (ανά κέντρο εκπομπής, ανά γεωγραφική περιοχή κάλυψης ή συνδυασμός).

Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να:
• Υποβάλει συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης.
• Παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης που θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. Ειδικότερα, αναμένεται:
o Σύνταξη κειμένων δημόσιας διαβούλευσης με βάση το παραδοτέο.
o Συλλογή και επεξεργασία των σχολίων που θα υποβληθούν επί των κειμένων προς διαβούλευση.
o Αξιολόγηση προτάσεων που προέκυψαν από τη διαδικασία διαβούλευσης και σύνταξη τελικών αποτελεσμάτων.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει το Παραδοτέο Β1γ: «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ FM ΜΕΣΩ ΕΠΙΓΕΙΩΝ ΠΟΜΠΩΝ».

2.6. ΦΑΣΗ Β.2: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ (UHF 470-790 MHz)
Υποθέτοντας την ύπαρξη διαχωρισμού μεταξύ των παρόχων περιεχομένου και των παρόχων δικτύου, ο ανάδοχος καλείται να σχεδιάσει και αναλύσει τον βέλτιστο τύπο δημοπρασίας, έχοντας ως στόχους τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και επιπλέον την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και τον υγιή μακροχρόνιο ανταγωνισμό, καθώς και τους προαναφερθέντες στόχους (παράγρ.1).
Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:

• Ανάλυση ωφελειών, κόστους, πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων διαφορετικών τύπων δημοπρασιών.
• Υποβοήθηση επί των πρακτικών θεμάτων διεξαγωγής της δημοπρασίας (π.χ. τεύχος προκήρυξης, λογισμικό, τοποθεσία διαγωνισμού, χρονική διάρκεια κτλ).
• Ανάλυση και προτάσεις ως προς την άριστη τιμή επιφύλαξης στην περίπτωση που η δημοπρασία προϋποθέτει την επιβολή ελάχιστου πλειστηριάσματος.
• Ανάλυση και προτάσεις σχετικά με τη μεθοδολογία και τον καθορισμό τελών (λαμβάνοντας υπόψη τη δημιουργία των δικτύων τα 2-3 πρώτα χρόνια της άδειας, την ενθάρρυνση των παρόχων για αποτελεσματική χρήση του φάσματος, μείωση των λειτουργικών και δαπανών συντήρησης και μείωση της κατανάλωσης ισχύος).
Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να υποβάλει:
• Συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης με βάση τις συνθήκες αγοράς στην Ελλάδα και του δυνητικού αριθμού ανταγωνιστών.

Επίσης, υποθέτοντας μη ύπαρξη διαχωρισμού μεταξύ των παρόχων περιεχομένου και των παρόχων δικτύου, ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:
• Αποτίμηση αξίας αδειών.
• Ανάλυση και προτάσεις σχετικά με τη μεθοδολογία και τον καθορισμό τελών (λαμβάνοντας υπόψη τη δημιουργία των δικτύων τα 2-3 πρώτα χρόνια της άδειας, την ενθάρρυνση των παρόχων για αποτελεσματική χρήση του φάσματος, μείωση των λειτουργικών και δαπανών συντήρησης και μείωση της κατανάλωση ισχύος).
Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να υποβάλει:
• Συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης με βάση τις συνθήκες αγοράς στην Ελλάδα και του δυνητικού αριθμού ανταγωνιστών.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει το Παραδοτέο Β2: «ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ - UHF (470-790 MHz)».

2.7. ΦΑΣΗ Γ.1: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ 2500-2690 MHz

Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:
• Αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και καταγραφή του νομικού και κανονιστικού πλαισίου που αφορά στην εν λόγω ζώνη συχνοτήτων στην Ελλάδα λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις και συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διεθνών οργανισμών (π.χ. ITU).
• Επισκόπηση των ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων. Αξιολόγηση της κατάστασης σε χώρες της CEPT και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για την αποτίμηση της αξίας του φάσματος στη ζώνη 2500-2690 MHz ανάλογα με τη χρήση.
• Εκπόνηση οικονομικής ανάλυσης για τον καθορισμό των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών συνεπειών από τη χρήση της εν λόγω ζώνης συχνοτήτων:
o Ανάλυση των ωφελειών, κόστους, πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων κάθε πιθανής χρήσης.
o Καταγραφή δυνητικών περιορισμών καθώς και προτάσεις πιθανών νομοθετικών ή άλλων αλλαγών με προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα.
o Ανάλυση κόστους και ωφελειών δημιουργίας και ανάπτυξης δευτερογενούς αγοράς εμπορίας δικαιωμάτων ιδιοκτησίας με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίηση του φάσματος συχνοτήτων στη ζώνη 2500-2690 MHz και την προώθηση της καινοτομίας και των νέων υπηρεσιών μέσω της ενίσχυσης του ανταγωνισμού.
o Ανάλυση θεμάτων «υποκαταστασιμότητας» σε σχέση με «γειτονικές» ζώνες συχνοτήτων στις οποίες, κατ’ αρχήν, θα μπορούσαν να προσφερθούν αντίστοιχες υπηρεσίες. Αξιολόγηση του ενδεχόμενου συνδυαστικής διάθεσης του φάσματος στη ζώνη 2500-2690 MHz μαζί με αυτό του ψηφιακού μερίσματος (790-862 MHz) με σκοπό τη μεγιστοποίηση της συνολικής αποτίμησής τους.
o Προσδιορισμός της βέλτιστης χρονικής στιγμής για τη διάθεση της ζώνης αυτής λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα χρήση της ζώνης, τα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν από τη διάθεση δικαιωμάτων στη ζώνη των 2500-2690 MHz, το κόστος αλλά και το όφελος που μπορεί να προκύψει από μια πιθανή καθυστέρηση στη διάθεση της ζώνης, την ωριμότητα της αγοράς, και άλλους οικονομικούς, ρυθμιστικούς και τεχνολογικούς παράγοντες.
o Ανάλυση νέων υπηρεσιών και προϊόντων για την αποδοτικότερη χρήση του φάσματος ενθαρρύνοντας την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας και της ουδετερότητας ως προς την υπηρεσία, εντοπισμός πιθανών χρήσεων στη ζώνη των 2500-2690 MHz (π.χ. προηγμένες υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιώντας τεχνολογίες 3G και τις εξελίξεις της (UMTS FDD, HSPA και Long Term Evolution), ευρυζωνικές ασύρματες υπηρεσίες με βάση τεχνολογίες WiMAX (2005/revision e ιδιαίτερα) ή παραλλαγές της οικογένειας 3G (UMTS TDD), κινητό, νομαδικό ή σταθερό Internet, Location Based Services, κτλ).
o Ανάλυση θεμάτων υποχρέωσης πρόσβασης (λιανικής και χονδρικής), ανάπτυξης του δικτύου (roll-out), για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής χρήσης του και την αποφυγή του φαινομένου της κατακράτησης (hoarding) του φάσματος.

Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να:
• Υποβάλει συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης.
Παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης που θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. Ειδικότερα, αναμένεται:
o Σύνταξη κειμένων δημόσιας διαβούλευσης με βάση το παραδοτέο.
o Συλλογή και επεξεργασία των σχολίων που θα υποβληθούν επί των κειμένων προς διαβούλευση.
o Αξιολόγηση προτάσεων που προέκυψαν από τη διαδικασία διαβούλευσης και σύνταξη τελικών αποτελεσμάτων.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος παραδίδει το Παραδοτέο Γ1: «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ 2500-2690 MHz».

2.8. ΦΑΣΗ Γ.2: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ 2500-2690 MHz
Υποθέτοντας την ύπαρξη διαχωρισμού μεταξύ των παρόχων περιεχομένου και των παρόχων δικτύου, ο ανάδοχος καλείται να σχεδιάσει και αναλύσει τον βέλτιστο τύπο δημοπρασίας, έχοντας ως στόχους τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και επιπλέον την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και τον υγιή μακροχρόνιο ανταγωνισμό καθώς και τους προαναφερθέντες στόχους (παράγρ.1).

Ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει τα παρακάτω θέματα, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται μόνο σε αυτά:
• Ανάλυση ωφελειών, κόστους, πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων διαφορετικών τύπων δημοπρασιών.
• Υποβοήθηση επί των πρακτικών θεμάτων διεξαγωγής της δημοπρασίας (π.χ. τεύχος προκήρυξης, λογισμικό, τοποθεσία διαγωνισμού, χρονική διάρκεια κτλ).
• Ανάλυση και προτάσεις ως προς την άριστη τιμή επιφύλαξης στην περίπτωση που η δημοπρασία προϋποθέτει την επιβολή ελάχιστου πλειστηριάσματος.
• Ανάλυση και προτάσεις σχετικά με τη μεθοδολογία και τον καθορισμό τελών (λαμβάνοντας υπόψη τη δημιουργία των δικτύων τα 2-3 πρώτα χρόνια της άδειας, την ενθάρρυνση των παρόχων για αποτελεσματική χρήση του φάσματος, μείωση των λειτουργικών και δαπανών συντήρησης και μείωση της κατανάλωση ισχύος).

Επιπλέον, ο ανάδοχος καλείται να
• Υποβάλει συμπεράσματα, προτάσεις και προτεινόμενο σχέδιο δράσης με βάση τις συνθήκες αγοράς στην Ελλάδα και του δυνητικού αριθμού ανταγωνιστών.

Στη φάση αυτή ο ανάδοχος παραδίδει το Παραδοτέο Γ2: «ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ 2500-2690 MHz».


3) Υποστήριξη από το ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ.

Το ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. θα υποστηρίξει τον ανάδοχο με οποιαδήποτε δεδομένα της ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών (ηλεκτρονικών επικοινωνιών και δικτύων) είναι διαθέσιμα σε αυτό. Τέτοια δεδομένα ή/και δεδομένα παρόχων που θα διατεθούν στον ανάδοχο θεωρούνται απολύτως εμπιστευτικά. Το ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. θα παρέχει ομάδα ειδικών προς υποστήριξη του αναδόχου. Τέλος το ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ. δύναται να υποστηρίζει τον ανάδοχο σε τυχόν επισκέψεις, συναντήσεις κλπ. προς διεκπεραίωση θεμάτων που σχετίζονται με το έργο.

4) Παραδοτέα
Στο πλαίσιο του Έργου θα υποβληθούν στο ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ τα ακόλουθα Παραδοτέα:
1. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Α1: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ (790-862 MHz)
2. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Α2: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ (790-862 MHz)
3. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Β1α: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ (UHF bands IV and V: 470-790 MHz)
4. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Β1β: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ (VHF Band III: 174-230 MHz) ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΖΩΝΗ L (1452 – 1492 MHz)
5. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Β1γ: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ FM ΜΕΣΩ ΕΠΙΓΕΙΩΝ ΠΟΜΠΩΝ
6. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Β2: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΥΨΗΛΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ - UHF (470-790 MHz)
7. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Γ1: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ 2500-2690 MHz
8. ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Γ2: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ 2500-2690 MHz

Όλα τα παραδοτέα θα είναι στην ελληνική γλώσσα. Τυχόν κόστος των μεταφράσεων βαρύνει τον ανάδοχο. Κείμενα εργασίας και ενδιάμεσα παραδοτέα δύνανται να είναι στην αγγλική γλώσσα.

Το ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ, εντός χρονικού διαστήματος που δεν θα υπερβαίνει τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την υποβολή κάθε παραδοτέου, θα το εγκρίνει ή θα προτείνει τροποποιήσεις σε αυτό. Ο Ανάδοχος, εντός δέκα (10) εργασίμων ημερών από την λήψη των παρατηρήσεων του ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ, θα υποβάλλει τα αναθεωρημένα παραδοτέα, έχοντας λάβει υπόψη τις παρατηρήσεις της υπηρεσίας. Στη συνέχεια, εάν το/τα παραδοτέο/α δεν ανταποκρίνεται/ονται στους όρους της Σύμβασης, τότε θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ να το/τα θεωρήσει ως μη αποδεκτό/α και να προβεί στις δέουσες ενέργειες.

Το χρονοδιάγραμμα σύμφωνα με το οποίο ο Ανάδοχος θα πρέπει να υποβάλει τα ως άνω Παραδοτέα στο ΥΠ.Υ.ΜΕ.Δ αναλύεται παρακάτω.
• Το ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Α1 πρέπει να ολοκληρωθεί εντός (2) μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της Σύμβασης,
• Το ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ Α2 πρέπει να ολοκληρωθεί εντός (3) μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της Σύμβασης,
• Τα ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ Β πρέπει να ολοκληρωθούν εντός (6) μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της Σύμβασης,
• Τα ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ Γ πρέπει να ολοκληρωθούν εντός (8) μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της Σύμβασης.

5) Διάρκεια έργου
8 ημερολογιακοί μήνες πραγματικού χρόνου παροχής υπηρεσιών από τον ανάδοχο, από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης, μη λογιζομένου ως χρόνου πραγματικής παροχής υπηρεσιών του χρόνου διενέργειας της δημόσιας διαβούλευσης. Κατά το ως άνω περιοριστικά αναφερόμενο χρονικό διάστημα, ο ανάδοχος δεν λογίζεται ως υπερήμερος ως προς την εκτέλεση των συμβατικών του υποχρεώσεων. Μετά την εκπνοή του ανωτέρω περιοριστικά αναφερομένου χρονικού διαστήματος, η αναθέτουσα αρχή υποχρεούται να ενημερώσει άμεσα και εγγράφως τον ανάδοχο για την συνέχιση εκτέλεσης των συμβατικών του υποχρεώσεων, χορηγώντας ταυτόχρονα παράταση των προθεσμιών που προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Έργου, εφόσον κάτι τέτοιο κρίνεται αναγκαίο.

Ο χρόνος εκτέλεσης του Έργου δεν δύναται να υπερβεί τους 15 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης. Παράταση της διάρκειας του έργου χωρίς μεταβολή του ύψους της σύμβασης για εύλογη και αιτιολογημένη περίπτωση κενού χρόνου είναι δυνατή.

6) Συμπληρωματικές Υπηρεσίες
Η αναθέτουσα αρχή διατηρεί το δικαίωμα να αναθέσει απευθείας στον ίδιο ανάδοχο, σε χρόνο μεταγενέστερο της υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης του Έργου, την εκτέλεση συμπληρωματικών υπηρεσιών που δεν περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση, οι οποίες, όμως, είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωση του Έργου και δεν μπορούν να διαχωριστούν από τεχνικοοικονομικής πλευράς από αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσόν των εν λόγω συμπληρωματικών υπηρεσιών, υπολογιζόμενο σωρευτικά για όλες τις συμπληρωματικές υπηρεσίες που τυχόν ζητηθούν κατά την διάρκεια εκτέλεσης του Έργου, δεν θα υπερβαίνει το 50% του ποσού της αρχικής σύμβασης.

Η ως άνω μεταβολή του συμβατικού αντικειμένου γίνεται μετά από έγγραφη συμφωνία των μερών. Ο Ανάδοχος δεν θα δικαιούται αμοιβής αν τυχόν παράσχει συμπληρωματικές υπηρεσίες χωρίς προηγούμενη έγγραφη σχετική συμφωνία.

Ο Ανάδοχος οφείλει να αποδέχεται την ως άνω μεταβολή του συμβατικού αντικειμένου και να παρέχει τις συμπληρωματικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, το Έργο, μετά την επελθούσα μεταβολή του, εκτελείται σύμφωνα με τη συναφθείσα συμφωνία εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά της Σύμβασης, δηλαδή με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις που θα ίσχυαν αν η μεταβολή του συμβατικού αντικειμένου αποτελούσε εξ αρχής αντικείμενο της Σύμβασης.

Αναλυτική Προκήρυξη διαγωνισμού: http://www.yme.gr/getfile.php?id=2864