Αναμένονται μάχες μεταξύ ΟΤΕ και Nova...

Σε αναζήτηση πελατών πρόθυμων να πληρώνουν συνδρομή για να παρακολουθούν συγκεκριμένα τηλεοπτικά προγράμματα -κινηματογραφικές ταινίες, ποδοσφαιρικούς αγώνες κ.λπ.- βγαίνουν οι τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις της χώρας.

Η αρχή αναμένεται να γίνει από το φθινόπωρο. Οι έλληνες καταναλωτές θα... βομβαρδιστούν με προσφορές προκειμένου να πειστούν να ξοδέψουν. Για τις τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις, αυτή η «στροφή» γίνεται πλέον ανάγκη. Ο ανταγωνισμός αλλά και η οικονομική κρίση μειώνουν συνεχώς τα έσοδα από τις παραδοσιακές δραστηριότητές τους (τηλεφωνικές κλήσεις). Η αναζήτηση για νέες πηγές εσόδων θεωρείται επιβεβλημένη. Ετσι, οι υπηρεσίες που συνδέονται με τη διασκέδαση κατ' οίκον, τοποθετούνται στην κορυφή της λίστας. Μέχρι τώρα, τόσο ο ΟΤΕ όσο και οι ανταγωνιστές του αντλούσαν τα έσοδά τους από την πώληση τηλεφωνικών κλήσεων αλλά και συνδέσεων στο Internet. Η δυναμική αυτής της στρατηγικής αναμένεται να εξαντληθεί σύντομα:

**Πρώτον, διότι λόγω του σκληρού ανταγωνισμού οι τιμές συνεχίζουν να υποχωρούν με αποτέλεσμα να χάνονται έσοδα.

**Δεύτερον, διότι οι τηλεφωνικές κλήσεις ουσιαστικά προσφέρονται ως «δώρο» στους καταναλωτές προκειμένου αυτοί να μην σταματήσουν να πληρώνουν τα πάγια.

Η μοναδική υπηρεσία που «πουλάει» αυτή τη στιγμή είναι η γρήγορη σύνδεση στο Ιντερνετ. Και σε αυτό το επίπεδο, όμως, ο ανταγωνισμός που υπάρχει είναι ιδιαίτερα σκληρός. Οι τιμές στις προσφερόμενες υπηρεσίες υποχωρούν και τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται. Ετσι, η στροφή στην πώληση συνδρομητικής τηλεόρασης έχει ήδη επηρεάσει τα επιχειρηματικά πλάνα των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών. Η προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις του κλάδου είναι διπλή: Να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν καλύτερο «περιεχόμενο» (ταινίες, δικαιώματα ποδοσφαιρικών ομάδων, συνεργασίες με ξένους τηλεοπτικούς σταθμούς κ.λπ.) αλλά και τις υποδομές για να προσφέρουν αυτό το περιεχόμενο στον πελάτη. Σε θέματα υποδομών, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Πλέον και οι τελευταίοι μονοπωλιακοί θύλακες της εγχώριας τηλεπικοινωνιακής αγοράς είναι έτοιμοι να σπάσουν.
* Την προηγούμενη εβδομάδα, ο ΙΤΕ εξασφάλισε τις απαραίτητες εγκρίσεις προκειμένου να μπει στην αγορά της δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο οργανισμός θέλει να σπάσει τη μονοπωλιακή δύναμη που διαθέτει η Nova στη συγκεκριμένη αγορά. Στην αγορά, περιμένουν ότι θα ξεσπάσει πόλεμος τιμών και στον χώρο των συνδρομητικών δορυφορικών υπηρεσιών. Προεξοφλείται ότι ο ΟΤΕ, ο οποίος θα εκμεταλλευτεί τον ιδιόκτητο δορυφόρο Hellas Sat, θα προσφέρει υπηρεσίες σε χαμηλότερη τιμή από αυτές που προσφέρει η FORTHnet με τη Nova. Την ίδια στιγμή, στο στρατόπεδο της τελευταίας προετοιμάζονται να βγάλουν νέα πακέτα στην αγορά τα οποία θα συνδυάζουν το πακέτο της Nova, γρήγορη σύνδεση στο Ιντερνετ αλλά και υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας. Η Nova έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα να μεταδίδει τους αγώνες του ελληνικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος για τα επόμενα τρία χρόνια. Ο ΟΤΕ, από την πλευρά του, κινείται ιδιαίτερα επιθετικά για να αποκτήσει περιεχόμενο. Ηδη έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα για τη μετάδοση του ισπανικού και του γερμανικού πρωταθλήματος μέσω Ιντερνετ (είναι η υπηρεσία Conn-Χ Tv του ΟΤΕ).
Αυτά τα δικαιώματα αναμένεται να χρησιμοποιηθούν και στη δορυφορική πλατφόρμα του ΟΤΕ. Η μάχη του περιεχόμενου αναμένεται να επεκταθεί πέραν του ποδοσφαίρου. Ηδη, οι συζητήσεις με τα κινηματογραφικά studios έχουν ανάψει. * Ο δεύτερος μονοπωλιακός θύλακας που αναμένεται να σπάσει, έχει να κάνει με τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές. Αυτή τη στιγμή, για να συνδεθεί ένας καταναλωτής στο Internet, πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσει τα καλώδια του ΟΤΕ. Αυτό αλλάζει. Με σχέδιο νόμου που κατέθεσε το υπουργείο Μεταφορών, θα αναπτυχθεί νέο δίκτυο οπτικών ινών το οποίο θα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΤΕ θα αρχίσει να χάνει έσοδα και από τον τομέα της χονδρικής. Βέβαια, ο Οργανισμός θα αντιδράσει. Ηδη, ο πρόεδρος του ΟΤΕ εξήγγειλε επενδύσεις για την αναβάθμιση του δικτύου ADSL. Επίσης, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ο ΟΤΕ να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την κατασκευή του δικτύου οπτικών ινών.

Blog-Σχολιο: Καιρός είναι…, να αλλάξουν τα δεδομένα στην Ελληνική δορυφορική τηλεόραση. Να γίνει πιο προσιτή στα Ελληνικά νοικοκυριά, μέσω των οικονομικών φόρμουλων συνδρόμων, αλλά και πιο πολύ θεματική με αξιόλογα θεματικά κανάλια…